Wakacje w Pieninach i Tatrach z dzieckiem

Nasze wakacje z dzieckiem w Pieninach i Tatrach

Jak co roku, gdy słonko wysoko na niebie, wybieramy się na wakacje. Zawsze planujemy je dużo wcześniej. Jak dla nas muszą być bardzo urozmaicone, ponieważ nie potrafimy usiedzieć długo na jednym miejscu. Praktycznie co roku jeździmy z synem – odkąd się urodził, wycieczek było co niemiara. Żeby było ciekawie nie jeździmy tylko samochodem. W wiele ciekawych miejsc podróżowaliśmy pociągiem, autokarem, a nawet pływaliśmy statkiem. Chcąc opisywać każdą wycieczkę brakło by mi miejsca, więc opowiemy po prostu nasze tegoroczne wakacje. Wybraliśmy się do Zakopanego i okolic, choć byliśmy tu już 3 lata wcześniej. Tym razem była to wycieczka inna, wtedy syn był mały, miał 2 latka, więc poszliśmy tylko na Morskie Oko. W tym roku postanowiliśmy pozwiedzać więcej.

Start zaczął się w Niedzicy

Spływ Dunajcem – 2,5 godzinna wyprawa pozwoliła nam podziwiać piekno natury.

Każdy zakręt pokazywał coraz piękniejsze skały, cieplutki wietrzyk prowadził nas w dalsze zakątki. W trakcie podróży flisacy ciekawie opowiadają o Pieninach umilając wyprawę. Po spływie wybraliśmy się zobaczyć zamek w Niedzicy i Czorsztyn.

Oprócz zamku jest tama, na której można zobaczyć słynny obraz 3D.

Niestety czas płynął nieubłaganie i trzeba było ruszać w dalszą drogę. Głównym celem naszej podroży było Zakopane. Tegoroczny nocleg był inny. Do tej pory wybieraliśmy pokój, a tym razem mieliśmy namiot i śpiwory.

Coś innego, a zarazem fajne przeżycie dla dziecka. Camping znajdował się blisko centrum i w dodatku mieliśmy piękne widoki na góry. Ponieważ nie lubimy siedzieć w jednym miejscu, od razu poszliśmy na Krupówki.

Ta okolica zawsze tętni życiem, o każdej porze i bez względu na pogodę, zawsze są turyści.

Każdy kolejny dzień przynosił nowe wyzwania. Postanowiliśmy spróbować swoich sił i wejść na Giewont.

Opowiadaliśmy synowi jak tam jest, że na końcu trzeba się wspinać. Bardzo się nastawił na wejście, myślałam że nie damy rady, że nie dojdzie tak daleko.

Trasa zaczynała robić się coraz trudniejsza.

Widoki reompensowały trud i kazały iść dalej.

Nawet tym najmłodszym stópkom. I szczyt zdobyty.

W drodze – same niespodzianki. Strumyk, który dla dziecka może okazać się wspaniałą atrakcją tylko dlatego, że można zamoczyć w nim ręce, nie mówiąc już o napotkanych zwierzątkach. Największą radość jednak sprawił pies zaganiający swoje owieczki do stada.

Kolejne dni to kolejne atrakcje. Gubałówka i widoki na całe miasto.

Oprócz tego – pełno atrakcji dla dzieci. Mimo pięknych widoków, nasze nogi nie pozwoliły nam na więcej wypraw. Postanowiliśmy odwiedzić jeszcze muzeum figur woskowych, nowość w Zakopanem. Czas też nieubłaganie płynął, urlop dobiegał końca, więc trzeba było powoli ruszać w dalszą podroż. Wracając do domu, odwiedziliśmy jeszcze Rabkę i park dla dzieci Rabkoland.

Jest tam sporo atrakcji dla dzieci, choć rodzice też z kilku skorzystali. Dzień dobiegał końca, urlop też, więc wracaliśmy do domu. W końcu wszystko co dobre kiedyś się kończy… Hola, hola, można pomyśleć, że to koniec, ale przecież nie wakacji – zostały jeszcze do dyspozycji weekendy.

Poszukujecie dobrych, sprawdzonych noclegów w okolicy? Znajdziecie je tutaj: >>Noclegi dla Rodzin w Tatrach<<

Więc udało nam się odwiedzić Park Rozrywki Energylandia w Zatorze, to był prezent dla syna, dokładnie w dniu jego 6 urodzin.

Jak widać dobrej zabawy nie trzeba opisywać, wystarczy zobaczyć nasze uśmiechnięte zdjęcia.

A teraz nic nie zostaje jak powspominać te piękne chwile i czekać na kolejne wakacje.