Wakacje z dziećmi :

Weekend z małym dzieckiem w Ustroniu w Beskidzie Śląskim

Od zawsze kocham góry, a mąż podziela tą pasję całym sercem. Wycieczki górskie są dla nas jeszcze ciekawsze, odkąd wyjeżdżamy razem i marzymy, by w przyszłości jeździć częściej z dziećmi.

Nasz pierwszy synek przyszedł na świat  w styczniu, więc pod koniec lata był już kochanym, rozrabiającym na czworakach brzdącem.

Postanowiliśmy odpocząć od spraw dnia codziennego właśnie w górach i właśnie z synkiem. Nie przeszło nam przez myśl zostawianie go babci, czy komuś innemu z rodziny. Byliśmy zaintrygowani  jego dziecięcą ciekawością, a jednocześnie synuś był jeszcze bardzo malutki. Dlatego na cel podróży wybraliśmy Ustroń.

Mieliśmy do dyspozycji Leśny Park Niespodzianek, gdzie zwierzęta dzikie (i nie tylko) są w zasięgu ręki oraz Równicę - szczyt niewielki, dość prosty i w sam raz dla nas i dziecka.

Pierwszego dnia, tak jak postanowiliśmy, wybraliśmy się do Leśnego Parku Niespodzianek. Jako że wszyscy uwielbiamy zwierzęta, czuliśmy się tam wspaniale.

Weekend z małym dzieckiem w Ustroniu

Syn usadowiony wygodnie w nosidełku na plecach taty miał wszystko w zasięgu wzroku i co chwila słychać było jego radosne okrzyki na widok sarenki czy żubra.

Wyprawa z dzieckiem do Leśnego parku Niespodzianek w Ustroniu

Nie spodziewaliśmy się, że synek z taką odwagą będzie wyciągał rączki w kierunku nieznanych mu stworzeń, a jednak... Mąż, by zachęcić sarenkę do podejścia bliżej, wyciągnął ku niej rękę ze smakołykiem i synek w nosidełku na plecach wykorzystał to natychmiast, łapiąc niczego nie spodziewające się zwierzę za ucho. Rozbawieni tym faktem, zwiedzaliśmy Park dalej.

Zwierzątka w Leśnym Parku Niespodzianek

Popołudniem zmęczeni, ale zadowoleni, udaliśmy się na obiad i do wynajętego pokoju.

Drugiego dnia z samego rana wyruszyliśmy najprostszą z możliwych dróg w górę na Równicę.

Wejście z maluchem na Równicę - weekend w Ustroniu

Droga jest asfaltowa w większości, ale my wybraliśmy częściową trasę leśną przez wąwóz.

Rodzinny weekend w górach

Droga na górę trwała ponad 2 godziny a po drodze pstrykaliśmy zdjęcia.

Z nosidełkiem na Równicę

Synka wyjmowaliśmy z nosidełka, czasem niosąc go na rękach, pokazując przyrodę, przystając gdy spotkaliśmy żuczka, ślimaczka itp. Zwierzątka. Czasem jakiś kwiatek wpadł w ręce synka.

Na asfalcie droga troszkę monotonna, toteż dziecko zaczęło zasypiać i tak przespało w nosidełku połowę drogi aż na sam szczyt. Zawsze to drzemka na świeżym powietrzu i to w górach!

Zdrowy sen na świezym powietrzu :)

Gdy pod schroniskiem zamówiliśmy obiad, synuś zaczął się przebudzać.

Mała przekąska po wielkiej wyprawie :)

Posiedzieliśmy na górze jakiś czas i zeszliśmy na dół ta samą drogą.

W pokoju dziecko zadowolone raczkowało po podłodze. Pewnie już za długo siedziało w nosidełku.

Takie podróże z dzieckiem są dobre, ale trzeba dawkować sobie przyjemności. Musieliśmy  uwzględnić potrzebę ruchu dziecka w tym wieku i dać mu się pobawić na dywanie ulubionymi zabawkami.

Wycieczka była udana, a zdjęcia ukazują najciekawsze chwile z synkiem smiley

Teraz chwilowo mieliśmy przerwę w wycieczkach, ponieważ przyszedł na świat nasz drugi ukochany syn i już nie mogę się doczekać wspólnych wycieczek w czwórkę w niedalekiej przyszłości.

Małgorzata Kwiecień

Opowiadanie pani Małgorzaty zostało wyróżnione w konkursie "Moje wakacje z dzieckiem w górach" organizowanym przez portal DziecioChatki - Miejsca Przyjazne Dzieciom oraz Pensjonat Reymontówka w Kościelisku k. Zakopanego. Dziękujemy i gratulujemy!

Więcej o wędrówkach z dzieckiem po Beskidzie Ślaskim i atrakcjach tego regionu dla rodzin z dziećmi, a także o innych górskich okolicach przeczytacie w naszym artykule "Góry z dzieckiem - gdzie jechać?"

Dobre miejsca na noclegi z dziećmi w Beskidzie Śląskim

Miejsca przyjazne dzieciom, które polecamy na rodzinne noclegi w czasie urlopu lub weekendu w Beskidzie Śląskim:

Apartamenty Górska Legenda w Szczyrku

VILLA ŹRÓDŁO - Laureat akcji HOTEL PRZYJAZNY RODZINIE
Tylicz k. Krynicy Zdrój - małopolskie
Beskid Sądecki

Ostatnio dodane miejsca przyjazne dzieciom: